Je hebt een game ontwikkeld: en nu?

Als game designer verlang je hoe dan ook tot het moment waarop je eerlijk kan zeggen: mijn game is af! Natuurlijk weten enkel zij die games ontwikkelen dat daar heel wat uren werk in kruipen, en dat maakt het ontwikkelen van je eigen game juist zo’n unieke ervaring.

Maar wat doe je zodra je alle puntjes op i hebt gezet, je je creatie vanop een afstand bekijkt en beseft: het is klaar? Hieronder vind je enkele handige tips voor wat je kan doen zodra je je eigen game succesvol hebt ontwikkeld!

Wat doe je na het ontwikkelen van een game

1. Ga voor game publishing door StickyLock

Klinkt gemakkelijker dan het is, maar waarom niet? Je game op de markt brengen is niet enkel een goede manier om te pochen met je creatie, het kan je ook helpen om er effectief wat munt uit te slaan. Natuurlijk moet je hiervoor bij een betrouwbare verdeler of verkoper(s) van games terecht kunnen (zoals game publishing door StickyLock). Langs de andere kant kan je ook zelf je eigen bedrijf opstarten, waaronder je dan je huidige (en eventuele toekomstige) games verkoopt aan het grote publiek!

2. Vergeet ook sociale media niet!

Erg belangrijk tegenwoordig als je een game wilt verkopen is dat je gebruik maakt van sociale media. Niet alleen zijn veel spellen enkel speelbaar online (of dat nu gaat om een desktop browser of een smartphone via wifi of 4g), ook kan je het internet en de vele sociale media platforms gebruiken om reclame te maken voor je game. Denk maar aan lopende advertenties die je op andere apps laat plaatsen of betalende reclame voor platforms als Facebook of Instagram. Op die manier kan je met je spel meteen een veel groter doelpubliek bereiken en dat is natuurlijk de bedoeling!

3. Vraag reviews over je game

Hoewel je misschien zelf heel zeker weet dat je spel af en klaar is, kan het altijd zijn dat je iets over het hoofd hebt gezien. Het is daarom altijd een goed idee om aan de eerste gebruikers van je spel te vragen of ze een review willen geven. Op die manier weet je wat er eventueel nog beter kan – én als het goed zit, is die review meteen ook gemakkelijke reclame voor je game voor andere potentiële spelers. Een win-win situatie dus, die mede de hopelijke mooie toekomst van je spel kan bepalen!